søndag

Polkadots

Jeg har en kjærlighet for polkadots.
Ser jo polkadots i butikken, uansett om det
er klær eller interiør så vil jeg ha det.

Tenkte å komme med en liten inspirasjon
til polkadots. Og noen meninger fra dette hjørnet.


Det finnes så mange søte antrekk, jeg synes antrekkene med polkadots på, piffer opp antrekket og gjør det mye søtere. En vanlig hvit topp VS en hvittopp med polkadots, da vinner poladots!




(disse bildene er lånt fra weheart it)
Jeg er veldig glad i ting som er inspirert fra 50-tallet, interiør, klær, makeup osv.
Utviklingen som har kommet siden 50-tallet er både godt og vondt. Det er mye som er bra som teknologien, kunnskapen vi har fått og hvor langt vi kvinner har kommet i likestillingen.
Jeg derimot kunne drømt meg tilbake til 50-tallets kvinnelige plikter.
Sikkert mange som syntes dette er rart, men jeg føler vi kvinner har en annen rolle enn menn.
Det er jo ikke til å nekte at fra steinalderen sin tid var mennene sin oppgave og jakte,
forsørge og beskytte, mens kvinne rollen var å oppdra barna, forberede mat og andre ulike oppgaver.
Menn er mye sterkere enn kvinner både fysisk og psykisk. Er minn mening ihvertfall.

Jeg sier ikke det at viss en kvinne ønsker en stor og flott karrière at hun ikke skal få det, men jeg synte siden vi er kommet så langt så har vi nå valget til å bestemme selv. Uten at det skal være noe spørsmål ved det. Vi trenger ikke folk som skal fortelle oss at dette er best for oss eller ikke, for det vet vi vel best selv. Og om familien har en karriere sterk kvinne i hus, så er det ikke noe feil om mannen er hjemme og holder huset i sjakk. Dette er opp til hver enkelt!

Hva syntes du om disse ulike pliktene som er "forhåndsbestemt"? 
- Kamilla

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar