lørdag

Mine Herligheter

Min far hadde overtalt mor med for å se på et kull med valper.
Mamma var fast bestemt på at hun ikke skulle ha noe hund,
men pappa visste akkurat hvordan han skulle overtale henne.
Så alt som skulle til var å se de små krabatene.
Det endte da opp med at familien fikk sin første hund.
Dette var en Kleiner Munsterlander, som er en
middels stor hund. Langhårete ører, og svært aktiv.

(dette er det bilde som minnet mest, fra google)

Min far som har en lidenskap for fjell og natur, ønsket
en hund som han kunne bruke i forbindelse med jakt.
Det er en svært aktiv hud, den vi fikk var dessverre
en super sta alfa hund. Det var kun min far han hørte på.
Dessverre var det flere tilfeller der han viste mye
aggresjon mot oss barna og min mor.
Det førte til at han måtte avlives.

I kort tid etter fikk vi ett nytt familiemedlem,
denne gangen var det en lubben rødbrun Breton.
Dette var også en jakthud.
Hun hadde vi i noen år før vi fikk inn en hann,
vi ønsket å avle på henne, men dessverre hadde
han en hoftefeil som gjorde at vi ikke hadde gode
papirer på. Så var vi så heldig at vi fikk paret henne
med en flott breton, og fikk et kull på 5 vapler.

Vi valgte å beholde ene hunn valpen.
Så her er bilde av datter som er sort, og mor som er brun.
Disse hadde vi i mange år, men pga skifting av bolig,
måtte vi gi dem fra oss, min far hadde også mye
mer ansvar i jobbsammenheng, og så seg derfor ikke tid
lengre. Nå var jeg ca 15 år gammel.



Fra 15-19 var vi "dyreløs" men  etter litt
lengtet min mor etter en liten krabat og tilbringe
sine dager sammen med. Vi dro da på leiting etter
den perfekte kose hund. 



Vi kom da hjem den denne lille krabaten.
En ung hann Papillon. En herlig liten pelsdott.
Han er nå 3 år gammel, jeg har forlatt redet
og har i to år vært uten dyr som er mine egene.
Jeg har alltid hatt ett ønske om å ha dyr rundt meg.

Plassen vi bor nå egner seg ikke så bra for hund.
Men etter noen mnd med mas til min kjære, så
falt vi på to herlige puekatter. 



Dette er Sine, min lille søte jente.
Hun er litt sky, og liker ikke så godt å bli kost med,
men når hun sover kan vi kose så da er det greit for meg.



Så har vi fanten vår Jax
, han er en aktiv krabat,
Vi kan kose han på magen og "lekesloss" med han.
Han er en helt motsetting til sin søster.





De er helt herlige å ha rundt seg, selv om de sover mye.
De dilter etter meg, og er veldig nysgjerrige på alt.
Sine er en kjempe tigger, hun skal helst opp på maten vår
når vi spiser, mens Jax kunne ikke brydd seg mindre.
Er kjempe artig at de er så forskjellige.

Har du dyr?

- Kamilla

1 kommentar:

  1. Har hatt noen dyr innom etter at første hunden kom i hus ja :)
    Herlig oppsummering vennen !!

    Fin lørdag til deg snuppa GID

    Klem mamsen

    SvarSlett