torsdag

Renovasjon og alt som kommer med

God kveld i stuen. I dag vil jeg si min dag startet ikke fult så bra. Etter å ha bodd i leiligheten vår i over 2 år, var vår bokk neste mann i rekken for å renovere fasaden på bygget. Det er noen uker siden de først satt opp stillaset på framsiden av bokken, og arbeid på taket har pågått siden. Hele framsiden har fått nytt tak, men baksiden står fortsatt uten takstein. Så her i begynnelsen av uken sto det plutselig 2 menn på terrassen min og "snokte" rundt, jeg i ren fortvilelse da jeg satt lettere kled og ustelt rett innfor vinduet, så løp jeg til badet i håp om at jeg ihvertfall fikk rast på meg noen klær som var litt bedre egnet for besøk.

Sekunder senere hører jeg hamring på stuevinduet, å jeg går ut for å åpne terrasse døren. Heldigvis har jeg fått mitt ukontrollerte hår i strikk. En mann i 40 årene sammen med en mulig lærling i 20 årene står i åpningen ønsker å se på innsiden av terrassedøren for vannskade. Da en presenning fra taket hadde blåst av i helgen som var, å har forårsaket vannskade fra 5 etg og hele veien ned til 1etg.

De røsket opp lister og styr på innsiden, hadde allerede tatt seg til rette på utsiden å revet vekk kledning og isolasjon på ytterveggen. UTEN å ringe på inngangsdøren først.  


Men tilbake til dagen idag.  Klokken 8 i dag tidelig kom det 4-5 karer masjerende inn for å undersøke omfanget av vannskadene, å for å måle fuktigheten, noe som er helt i orden. Men leiligheten såg ikke ut etter besøket, møblene hadde de ikke flyttet tilbake til der de hørte hjemme, og nå hadde jeg plutselig 4-5 lister på 4 meter som jeg måtte ha plasserte på gulvet. Støv, gardiner, og egentlig generelt alt sto på halv 8 etter besøket. 

Det blir forsikrings sak, og det eneste jeg kan tenke på som kan være positivt. Er at om vannskadene er så omfattende, så får vi forhåpentligvis ny parkett på forsikringen. 1 ting mindre å gjøre før salg etter renoveringen er ferdig. 


Her ser du hvordan blokken vi bor i nå ser ut. Det er ikke gjort noe med utseendet siden det ble bygget på 810-tallet. Så det var absolutt på tide med en renovering. Vi er 3 like blokker etter hverandre, å vi bor i den siste. På bilde under her ser dere de to som ligger før vår.  Vi bor i leilighet nr to fra bakken helt til høyre. For øyeblikket ser det ikke ut på baksiden her, ødelagt gress pga tunge maskinkjøretøy, boss, kontaminere og alt annet som kommer med... 


Her er kvaliteten på bilde beklagelig dårlig, men dette var det eneste jeg fant som viste de 3 blokkene. Første blokken dere ser på bilde her er så og si helt ferdig. Det er blitt så utrolig mye flottere og moderne. De gamle slitte terrassene har fått glass gelender med frostet glass. Fargene er nå grå og kvit, som er mye mer appetittlig for øyet enn disse skrikende fargene i grønt og rødt. Jeg vil nok poste en oppdatering på arbeidet og hva som skjer videre angående forsikrings selskapet. Til da må jeg bare holde tungen bein i munnen slik at ingen får huden full. 


Alt jeg kan si er, jeg kan ikke vente til det er ferdig å jeg får fred i min egen heim! :)

- Kamilla

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar